Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky společnosti Transport tycoon s.r.o., sídlem Obránců míru 863/7, 703 00 Ostrava – Vítkovice, IČ 03058433, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 59219 (dále jen „poskytovatel“) upravují práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti s poskytováním služby Timbertool (dále také jen „služba“).
Služba je poskytována přes uživatelské rozhraní. Uživatelským rozhraním se rozumí zejména webové stránky www.timbertool.cz a mobilní aplikace Timbertool.
Zákazníkem je osoba, který si vytvoří uživatelský účet služby Timbertool, a to přes uživatelské rozhraní.
Vytvořením uživatelského účtu ve službě Timbertool je uzavřena smlouva mezi poskytovatelem a zákazníkem, na základě které se poskytovatel zavazuje umožnit zákazníkovi užívání služby, tj. využívání systému, jehož účelem je vyhodnotit zákazníkem dodané údaje o dřevu a na jejich základě vytvořit pro zákazníka zprávu o kvalitě dřeva a doručit ji zákazníkovi, a zákazník se zavazuje zaplatit za to poskytovateli cenu podle ceníku, to vše za podmínek stanovených v těchto obchodních podmínkách. Uzavřením smlouvy zákazník vyjadřuje souhlas s těmito obchodními podmínkami.
Pro využívání služby může poskytovatel po zákazníkovi požadovat provedení základní autorizace, tj. např. zadání autorizačního kódu, který zákazník obdržel na svou e-mailovou adresu, a přihlášení se pomocí svého hesla. V tomto případě je poskytovatel povinen poskytnout zákazníkovi bez zbytečného odkladu autorizační informace a zaslat zákazníkovi e-mailovou zprávu s autorizačním kódem. Zákazník je povinen si heslo pravidelně měnit.
Služba je určena pouze pro zákazníky, kteří jsou podnikateli, tedy zpravidla zejména pro právnické osoby a pro podnikající fyzické osoby. Služba není určena pro nepodnikající osoby ani pro jiné osoby, které by mohly být ve vztahu k poskytovateli považovány za spotřebitele nebo za slabší smluvní stranu. Pokud si taková osoba přesto vytvoří uživatelský účet, je pro účely těchto obchodních podmínek považována za zákazníka, avšak takový zákazník se nemůže domáhat plnění povinností poskytovatele, které dosud nebyly splněny. Rovněž se na takového zákazníka nevztahují práva zákazníka, která dosud úspěšně nevyužil, s výjimkou práva zákazníka na vrácení nespotřebovaného kreditu, nebude-li proti němu započtena žádná pohledávka poskytovatele za zákazníkem.
Není-li zákazník podnikatelem, jde o nepravdivé prohlášení zákazníka a podstatné porušení smlouvy.
Obsah služby
Obsah služby představuje souhrn obsahu poskytovatele a obsahu zákazníka.
Obsahem poskytovatele se rozumí zejména veškeré materiály, informace a díla (vč. děl autorských) předkládané poskytovatelem jako součást služby, která vytvářejí funkční rámec služby (formu) a její náplň (obsah). Obsahem poskytovatele je i zpráva o kvalitě dřeva, evenutálně jiné podobné dokumenty, které poskytovatel předal zákazníkovi prostřednictvím systému.
Obsahem zákazníka se rozumí zejména veškeré materiály, informace a díla (vč. děl autorských) nahrávané zákazníkem do systému jako číselné údaje, texty, obrázky, videa apod. Může se jednat i o díla třetích osob, zákazník však odpovídá za dodržení práv třetích osob (zejména autorských) ke zveřejňovaným či používaným materiálům, informacím a dílům třetích osob. Obsahem zákazníka jsou zejména podklady, které zákazník prostřednictvím systému předal poskytovateli, aby tento mohl plnit své závazky ze smlouvy.
Způsob užívání služby a platební podmínky
Zákazník přistupuje ke službě přes uživatelské rozhraní.
Zákazník je oprávněn nahrát do služby údaje o dřevu a objednat si evaluaci těchto údajů.
Zákazník si předplatí počet evaluací dřeva a zaplatí za ně cenu dle platného ceníku, který je nedílnou přílohou těchto obchodních podmínek a je zveřejněn v uživatelském rozhraní služby.
Dokud není předplacena částka nutná pro zpřístupnění zprávy o kvalitě dřeva, není poskytovatel povinen zprávu zpřístupnit.
Poskytovatel se zavazuje umožnit zákazníkovi stažení zprávy o kvalitě dřeva bez zbytečného odkladu po odeslání objednávky; není-li však při odeslání objednávky na účtu zákazníka dostatek prostředků pro zpřístupnění zprávy, bude zpráva zpřístupněna bez zbytečného odkladu po připsání prostředků nad mez dostatečnou pro poskytnutí služby.
Zpráva o kvalitě dřeva má podobu souboru PDF, který obsahuje vyhodnocení zákazníkem dodaných údajů. Zákazník má právo stáhnout si tento soubor do 30 dnů od jeho vytvoření. Po této době může být soubor smazán ze systému.
Poskytovatel neodpovídá za správnost zákazníkem dodaných dat. Poskytovatel zpravidla upozorní zákazníka na takové případné nesrovnalosti v dodaných datech, které jsou zjevné a lze je rozpoznat automaticky, avšak není k takovému postupu povinen. Poskytovatel upozorňuje zákazníka, že ne všechny nesrovnalosti v dodaných datech lze tímto způsobem rozpoznat.
Zákazník není oprávněn nahrávat do služby údaje takovým způsobem, kterým by obcházel kontrolu správnosti a nezávadnosti vstupních dat. Zákazník není oprávněn nahrávat do služby závadné či škodlivé údaje, jejichž zpracování automatickým systémem služby by mohlo způsobit poškození systémů poskytovatele nebo vést k podání nesprávné zprávy o kvalitě dřeva.
Poskytovatel je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví poskytovatel zákazníkovi po uhrazení ceny za službu a zpřístupní ji zákazníkovi v uživatelském rozhraní.
Licence
Poskytovatel poskytuje zákazníkovi službu za níže uvedených podmínek:
Poskytovatel uděluje zákazníkovi licenci ke službě, obsahu poskytovatele a autorským dílům poskytovatele, která jsou součástí služby (dále jen „předmět licence“). Jde o nepřevoditelnou a nevýhradní licenci platnou ve všech zemích světa k užití předmětu licence. Licence je udělena pouze v rozsahu sloužícímu k řádnému a obvyklému užití služby. Licence je udělena pouze na dobu trvání smlouvy; licence ke staženým zprávám o kvalitě dřeva je však časově neomezená.
Zákazník jako nabyvatel licence k předmětu licence je povinen respektovat osobnostní práva poskytovatele jako autora předmětu licence. Mezi osobnostní práva autora patří zejména právo na uvedení jména autora a právo na ochranu předmětu licence před zásahy (do předmětu licence smí být zasahováno jen se souhlasem autora a předmět licence nesmí být užíván způsobem snižujícím jeho hodnotu). Zprávy o kvalitě dřeva mohou být zpřístupňovány dalším osobám jen v rozsahu obvyklém v oboru, ve kterém zákazník podniká.
Povinnosti zákazníka
Zákazník vůči poskytovateli prohlašuje, zaručuje a zavazuje se, že:
a) nebude používat službu v rozporu s právními předpisy České republiky ani jiných relevantních států,
b) je plně způsobilý k právním úkonům,
c) se před zahájením užívání služby důkladně seznámil s těmito Obchodními podmínkami, že jim zcela rozumí a souhlasí s nimi,
d) je podnikatelem,
e) si je vědom skutečnosti, že v důsledku omezení nebo přerušení služby může ztratit dočasně přístup k obsahu služby, a to jak obsahu poskytovatele, tak i obsahu Zákazníka,
f) veškeré údaje, které o sobě při Registraci poskytne, jsou pravdivé, úplné, přesné a správné.
Zákazník zejména není oprávněn:
a) užívat službu v rozporu s těmito Podmínkami,
b) zneužívat, blokovat, modifikovat či jinak měnit jakoukoliv součást služby, nebo se i jen pokusit narušit stabilitu, chod nebo data služby,
c) porušovat práva poskytovatele nebo třetích osob jiným způsobem, než je uvedeno v předchozích bodech,
d) získávat přihlašovací jména a/nebo hesla jiných uživatelů služby i služeb a produktů třetích osob,
e) pokusit se jednat kterýmkoli protiprávním nebo zde zakázaným způsobem.
f) užívat službu způsobem způsobilým poškodit poskytovatele.
Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že poskytovatel v souladu s ustanovením §§ 3, 4, 5 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti (dále jen ZNSIS) zásadně neodpovídá za obsah zákazníka.
• Zákazník se bez ohledu na jiná ustanovení těchto podmínek zavazuje, že:
a) zajistí důvěrnost a nezneužije veškerých identifikačních údajů a hesel nezbytných pro přihlášení zákazníka a pro přístup ke službě, zejména tyto identifikační údaje a hesla nesdělí žádné třetí osobě,
b) nebude se v souvislosti s užíváním služby dopouštět žádného protiprávního či neetického jednání,
c) bude používat službu pouze k účelu, k němuž je určena,
d) pro přístup ke službě nebude využívat (ani se nebude snažit využívat) jiné rozhraní než rozhraní poskytnuté za tím účelem poskytovatelem,
e) neprovede registraci, pokud by jejím provedením ze strany Zákazníka došlo k porušení právních předpisů České republiky,
f) pokud zjistí zneužití svých identifikačních údajů a hesel jakoukoli třetí osobou, okamžitě to sdělí poskytovateli,
g) nebude činit nic, co by narušovalo nebo poškozovalo službu (nebo sítě a servery připojené ke službě),
• Zákazník nese odpovědnost za důsledky svých činů spojených s užíváním služby a souhlasí s tím, že službu nebude používat k žádným aktivitám, které jsou nebo by mohly být v rozporu s právními předpisy České republiky či jiných států vztahujících se na zákazníka, těmito obchodními podmínkami, s oprávněnými zájmy poskytovatele a s obecně uznávanými zásadami používání služeb poskytovaných prostřednictvím sítě Internet.
Zákazník nesmí službu využívat způsobem, který by mohl poškodit, znemožnit, přetížit nebo zhoršit funkci serverů provozovaných poskytovatelem nebo rušit používání těchto serverů nebo služby třetími osobami. Zákazník nesmí jakýmkoli způsobem získávat ani se pokoušet získávat jakékoli materiály či informace týkající se služby, které nejsou nebo nebyly veřejně zpřístupněny nebo poskytnuty prostřednictvím serverů provozovaných poskytovatelem.
• Zákazník je povinen vždy respektovat práva poskytovatele a třetích osob, zejména při nakládání autorskými díly a jinými předměty práv duševního vlastnictví.
Zánik smlouvy
Smlouva zaniká zejména
a) dohodou smluvních stran,
b) zrušením uživatelského účtu zákazníkem, a to kdykoliv bez udání důvodu a bez výpovědní lhůty,
c) řádnou výpovědí poskytovatele bez udání důvodu, kdy smlouva skončí uplynutím kalendářního čtvrtletí následujícího po doručení výpovědi zákazníkovi,
d) výpovědí ve výpovědní lhůtě 5 pracovních dnů od doručení výpovědi v případě, že poskytovatel bude mít vážnou důvodnou obavu z podstatného porušení smlouvy zákazníkem a přerušení poskytování služeb nebude dostatečným řešením situace.
V případě vážné důvodné obavy z podstatného porušení smlouvy je poskytovatel oprávněn přerušit poskytování služby, a to i okamžitě. Předchozí přerušení poskytování služby nevylučuje následnou výpověď smlouvy.
Bylo-li přerušeno poskytování služeb a následně byl odstraněn závadný stav, může být opětovné zprovoznění služby zpoplatněno částkou 100 Kč, která bude stržena z kreditu. Vyjde-li najevo, že nešlo o závadný stav, je opětovné zprovoznění služby bezplatné.
Za podstatné porušení smlouvy se považuje následující situace:
• Dojde k tomu, že zákazníkovi byla poskytnuta služba, aniž za ni předem zaplatil, nebo jiným způsobem dojde k tomu, že kredit bude záporný, a zákazník nedorovná kredit alespoň do nuly ani
v dodatečné přiměřené (přinejmenším 3denní) lhůtě stanovené poskytovatelem ve výzvě k úhradě. Právo poskytovatele na zaplacení ceny za službu trvá i po zániku smlouvy.
• Zákazník podstatně poruší povinnosti stanovené zákonem nebo těmito obchodními podmínkami.
• Prohlášení zákazníka uvedená v těchto obchodních podmínkách ukáží jako nepravdivá.
Okamžikem zániku smlouvy přestane být zákazníkovi poskytována služba.
V případě zániku smlouvy je zákazník povinen zálohovat si veškerý obsah zákazníka. Poskytovatel neodpovídá za nesplnění této povinnosti zákazníkem.
Po zániku smlouvy je poskytovatel oprávněn odstranit obsah zákazníka a jeho archivovaná data ze systému.
Zákazník má po zániku smlouvy právo na vrácení nespotřebovaného kreditu, nebude-li proti němu započtena žádná pohledávka poskytovatele za zákazníkem.
Práva z vadného plnění
Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího přijetí.
Reklamace musí mít písemnou formu, musí být označena jako reklamace a musí obsahovat identifikaci zákazníka, identifikaci služby, popis důvodu reklamace a veškeré důležité skutečnosti, doba vzniku nebo doba zjištění důvodu reklamace a jméno kontaktní osoby.
Reklamace musí být podána nejpozději bez zbytečného odkladu po zjištění vady služby. Později podaná reklamace bude odmítnuta.
Podání reklamace nemá odkladný účinek na úhradu ceny za poskytnutou službu.
Povinnosti poskytovatele
Poskytovatel zajistí zpravidla nepřetržitý provoz serveru, jenž je nezbytný k používání služby.
Omezení nebo přerušení z důvodu plánovaných odstávek serveru kvůli údržbě serveru, aktualizace softwaru nebo změny technické konfigurace služby budou prováděna zpravidla takto:
a) budou prováděna vždy v nočních hodinách, tedy v době od 22 do 6 hodin, pokud tomu nebudou bránit vážné provozní důvody,
b) plánovaná odstávka serveru poskytovatele bude předem zveřejněna v uživatelském rozhraní služby nebo předem oznámena zákazníkovi emailem; plánovaná odstávka, jejíž předpokládané trvání zasáhne do denních hodin, bude oznámena zákazníkovi e-mailem alespoň 24 hodin předem,
c) odstávka serveru poskytovatele bude jednou za kalendářní měsíc a nebude trvat déle než 5 hodin, pokud tomu nebudou bránit vážné provozní důvody.
Při jakýchkoliv problémech souvisejících se službou se zákazník může obrátit na poskytovatele. Poskytovatel se zavazuje vyvinout přiměřené úsilí, které povede k odstranění problémů zákazníka souvisejících se službou.
poskytovatel nenese odpovědnost za neúmyslné výpadky provozu serveru, které jsou technického charakteru, je však povinen vyvinout maximální úsilí, aby v co nejkratším možném termínu zajistil znovuzprovoznění služby. O výpadku serveru informovat bude Zákazník informován zpravidla v případě, že výpadek bude delší než 3 hodiny.
Poskytovatel je povinen zabezpečit technické prostředí s odpovídajícími technickými parametry, které budou umožňovat bezproblémový chod služby.
Ochrana osobních údajů
Služba respektuje ochranu osobních údajů zákazníků a neposkytuje je žádným dalším subjektům bez jejich souhlasu.
Zákazník má povinnost aktualizovat osobní údaje o své osobě dle platného stavu. Zákazník má právo údaje v průběhu užívání služby měnit a doplňovat. Zákazník má tak právo na přístup k těmto údajům, právo na výmaz, právo na opravu nepřesných údajů a právo na informace, jak je s těmito údaji nakládáno. Údaje uvedené v uživatelském účtu jsou poskytovatelem považovány za správné.
Poskytovatel je oprávněn kdykoliv v budoucnu v souvislosti s poskytování služby změnit rozsah povinných osobních údajů a vyžadovat sdělení dalších údajů o zákazníkovi v případě, že toto bude vyžadováno za účelem udělení licence na využívání služby nebo ze zákonných důvodů. Bez
poskytnutí těchto dalších dodatečných údajů potom nemůže být služba využívána. O důvodech a účelu zpracování dalších osobních údajů bude Zákazník vždy informován poskytovatelem předem.
a) Registrace a používání uživatelského účtu
Zákazník prostřednictvím uživatelského účtu provádí přihlášení do systému.
Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Poskytovatel i zákazník jsou povinni zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do uživatelského účtu.
Poskytovatel není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
V rámci vytváření uživatelského účtu (registrace) může poskytovatel požadovat po zákazníkovi základní autorizaci, která spočívá v tom, že zákazník zadá autorizační kód, který obdržel na svou e-mailovou adresu či jiným způsobem, a přihlásí se pomocí svého hesla. Poskytovatel může požadovat novou autorizaci, a to zejména při přístupu ke službě z nového zařízení, ze kterého k ní zákazník dosud nepřistupoval.
b) Informace o správci osobních údajů a základní pojmy
Správcem osobních údajů je uživatel. Zpracovatelem osobních údajů, které zákazník poskytuje jako správce, je poskytovatel. Poskytovatel zpracovává osobní údaje v souladu s nařízením (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů („nařízení“ nebo „GDPR“). Tím není dotčena skutečnost, že poskytovatel je správcem osobních údajů, které sám shromažďuje a zpracovává pro své účely.
Subjektem údajů je zákazník – fyzická osoba. Subjektem údajů není právnická osoba. Údaje vztahující se k právnické osobě nejsou osobními údaji.
Zpracováním se rozumí jakákoliv operace nebo soubor operací s osobními údaji nebo soubory osobních údajů, který je prováděn pomocí či bez pomocí automatizovaných postupů, jako je např. shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, omezení, výmaz nebo zničení apod.
Kontaktní údaje na zpracovatele jsou uvedeny v záhlaví těchto podmínek.
Osobními údaji se rozumí veškeré informace o zákazníkovi.
c) Specifikace a rozsah osobních údajů
Poskytovatel shromažďuje, zpracovává a uchovává v rámci registrace povinné osobní údaje poskytnuté zákazníkem v rozsahu:
Základní údaje
• jméno a příjmení
• e-mailová adresa
• telefon
Fakturační údaje fyzické osoby
• jméno a příjmení
• adresa
• IČO, DIČ
• e-mailová adresa
Další údaje
• údaje uvedené o fyzických osobách v obsahu zákazníka, tj. v obsahu, který zákazník nahraje do systému
Zákazník může dobrovolně dle svého uvážení sdělit poskytovateli i další nepovinné údaje, které se stanou obsahem evidence poskytovatele.
Zákazník bere na vědomí, že v rámci zpracování údajů za účelem plnění smlouvy nebo za jiným účelem, ke kterému dal Zákazník dále souhlas, je poskytovatel oprávněn zpracovávat i osobní údaje dalších osob, kterým dal Zákazník přístup ke službě a jejím funkcím.
d) Účel zpracování, právní titul, doba a způsob zpracování
Poskytovatel je oprávněn zpracovávat, shromažďovat osobní údaje Zákazníka pro účely:
• poskytování služby. Bez poskytnutí osobních údajů k těmto účelům nemůže poskytovatel službu poskytovat, a proto ke zpracování osobních údajů pro tyto účely nepotřebuje poskytovatel souhlas zákazníka.
• marketingové, obchodní, statistické. Se zpracováním osobních údajů pro tyto účely musí zákazník vyjádřit souhlas. Tento souhlas se týká pouze osobních údajů zákazníka a fyzických osob, které za něj jednají, nikoliv ostatních osob. Se souhlasem pro marketingové a obchodní účely bude poskytovatel zpracovávat osobní údaje zákazníka především pro vytvoření vhodné nabídky produktů a služeb poskytovatele nebo třetích stran a v souvislosti s oslovením zákazníka, a to telefonicky, písemně (včetně příloh k vyúčtování), prostřednictvím veškerých prostředků internetové reklamy a formou elektronické komunikace prostřednictvím kontaktních údajů a dále také za účelem zlepšení komunikace s zákazníkovi, s cílem správného a funkčního nastavení systému pro poskytování služby. Veškeré tyto činnosti jsou nezbytně nutné pro oslovení zákazníků s vhodnými marketingovými nabídkami.
Osobní údaje pro tyto shora uvedené účely z titulu plnění smlouvy a oprávněných zájmů poskytovatele jsou zpracovány v rozsahu nutném pro naplnění těchto účelů a po dobu nutnou k jejich dosažení nebo po dobu přímo stanovenou právními předpisy. Poté jsou osobní údaje vymazány či anonymizovány.
Poskytnutí souhlasu k marketingovým a ostatním účelům je dobrovolné a zákazník jej může kdykoli odvolat. Tento souhlas zůstává v platnosti po dobu využívání produktů a služeb a následující 3 roky poté nebo do doby, dokud jej zákazník neodvolá. Pokud zákazník svůj souhlas odvolá, není tím dotčeno zpracování jeho osobních údajů ze strany poskytovatele pro jiné účely a na základě jiných právních titulů, v souladu s těmito zásadami zpracování osobních údajů.
V případě jednání mezi poskytovatelem a potenciálním zákazníkem neboli zájemcem o uzavření smlouvy, v rámci využití testovacího období služby, které nebylo završeno uzavřením smlouvy, je poskytovatel oprávněn zpracovávat poskytnuté osobní údaje po dobu 3 let od první komunikace s zákazníkem směřující k neuzavření smlouvy.
Osobní údaje shromážděné za účelem plnění a uzavření smlouvy o poskytování služby může poskytovatel zpracovávat v uživatelské databázi po dobu 3 let ode dne ukončení poslední smlouvy s poskytovatelem.
Důvodem 3leté doby je uchování všech důležitých údajů o případných pohledávkách po dobu, kdy pohledávka není ještě promlčena; obecná promlčecí lhůta činí 3 roky.
Faktury vystavené poskytovatelem jsou v souladu s § 35 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty archivovány po dobu 10 let od jejich vystavení. Z důvodu nutnosti doložit právní důvod pro vystavení faktur jsou po dobu 10 let ode dne ukončení smlouvy archivovány i smlouvy uzavřené s zákazníkem.
Poskytovatel zpracovává osobní údaje ručně i automatizovaně. Poskytovatel vede evidenci veškerých činností, a to jak ručních, tak automatizovaných, při kterých dochází ke zpracování osobních údajů.
e) Mlčenlivost
Bez souhlasu zákazníka nebudou osobní údaje vydány žádné jiné třetí straně.
Zaměstnanci poskytovatele i další příjemci osobních údajů, kteří budou zpracovávat osobní údaje zákazníka, jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích a o bezpečnostních opatřeních, jejichž zveřejnění by ohrozilo zabezpečení osobních údajů. Tato mlčenlivost přitom trvá i po skončení závazkových vztahů s zákazníkem.
Poskytovatel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o veškerém obsahu zákazníka, včetně těch částí, které neobsahují osobní údaje. Tuto mlčenlivost není poskytovatel povinen zachovávat v případě, že to bude v rozporu s právním předpisem nebo správním nebo soudním rozhodnutím vydaným příslušným orgánem.
f) Další příjemci osobních údajů – zpracovatelé
Poskytovatel při plnění svých závazků a povinností ze smluv může využívat odborné a specializované služby jiných subjektů. Poskytovatel jako správce je tedy oprávněn pověřit třetí osobu jako zpracovatele osobních údajů, přičemž poskytovatel jako správce využije pouze ty zpracovatele, kteří poskytují dostatečné záruky zavedení vhodných technických a organizačních opatření tak, aby dané zpracování zajišťovalo ochranu práv subjektů. Pokud tito dodavatelé zpracovávají osobní údaje předané od poskytovatele, zpracovávají osobní údaje pouze v rámci pokynů od poskytovatele a nesmí je využít jinak. Jde zejména o činnost znalců, auditorů, právních poradců, programátorů IT systémů. S každým takovým subjektem poskytovatel uzavírá smlouvu o zpracování osobních údajů, ve které má zpracovatel stanoveny přísné povinnosti k ochraně a zabezpečení osobních údajů.
Veškeré zpracování osobních údajů je prováděno na území EU. Poskytovatel nepředává osobní údaje do třetích zemí nebo mezinárodním organizacím.
Zákazník bere na vědomí, že poskytovatel může být povinen poskytnout osobní údaje na základě zákona nebo ke splnění své zákonné povinnosti (např. v rámci soudních či správních řízení). Poskytovatel může v rámci plnění svých zákonných povinností předávat osobní údaje správním orgánům a úřadům stanoveným platnou legislativou.
g) Ochrana osobních údajů.
Poskytovatel shromažďuje a uchovává zákazníkem zadané osobní údaje prostřednictvím elektronických nosičů informací v zabezpečené databázi. Poskytovatel chrání osobní údaje v obvyklé míře pomocí moderních technologií, které odpovídají stupni technického rozvoje. Poskytovatel prohlašuje, že podnikl veškerá možná, tj. toho času známá opatření, aby tyto údaje zabezpečil před neoprávněnými zásahy třetích osob.
Nahraje-li zákazník do služby osobní údaje, ve vztahu ke kterým je správcem, nese odpovědnost za vlastní nastavení vnitřních pravidel pro zajištění dostatečných technologických a organizačních opatření, které slouží k maximální možné ochraně a zabezpečení osobních údajů a které jsou v souladu s nařízením EU č. (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů („GDPR“).
Poskytovatel se zavazuje vyvinout maximální úsilí, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k obsahu služby, zejména k osobním údajům, k jejich ztrátě či jinému zneužití, a zároveň se zavazuje, že obsah zákazníka neposkytne třetím osobám. Poskytovatel bude veškerý obsah zákazníka zálohovat zpravidla jednou denně, aby v případě ztráty či zcizení obsahu byla škoda co nejmenší. V případě úniku dat se poskytovatel zavazuje neprodleně o tomto informovat zákazníka (telefonicky, e-mailem).
V případě zjištění jakéhokoliv porušení zabezpečení osobních údajů je poskytovatel povinen nahlásit dozorovému úřadu bez zbytečného odkladu a pokud možno do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm dozvěděl, a zajistit přiměřenou nápravu.
Zákazník bere na vědomí, že k neoprávněnému přístupu k obsahu služby a jeho zneužití může dojít použitím nevhodného (nedostatečně silného) přístupového hesla. Poskytovatel nenese odpovědnost za případné neoprávněné zásahy třetích osob, v důsledku, nichž tyto osoby neoprávněně získají přístup k osobním údajům uákazníka a/nebo k jeho uživatelskému účtu a/nebo k příslušné databázi poskytovatele a tyto údaje neoprávněně použijí, využijí, zneužijí nebo je zpřístupní třetím osobám, pouze za předpokladu, že prokáže, že podnikl veškerá opatření k jejich ochraně dle pravidel stanovených tímto ustanovením.
h) Informace o právech subjektů údajů
Každá identifikovatelná fyzická osoba jako subjekt osobních údajů, která prokáže totožnost, má následující práva:
• Právo na výmaz
Subjekt údajů má právo na výmaz osobních údajů, které se ho týkají, pokud Provozovatel neprokáže oprávněné důvody pro zpracování těchto osobních údajů. Provozovatel má nastaveny mechanismy pro zajištění výmazu osobních údajů v případě, že již nejsou potřeba k účelu, pro nějž byly zpracovávány.
Případný výmaz provede poskytovatel neprodleně, nejpozději však do jednoho měsíce od obdržené žádosti.
Právo na výmaz osobních údajů může být uplatněno prostřednictvím e-mailu na elektronickou adresu poskytovatele
• Automatizované individuální rozhodování včetně profilování
Subjekt údajů má právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které by pro něj mělo právní účinky nebo se jej obdobným způsobem významně dotklo. Poskytovatel uvádí, že neprovádí automatizované rozhodování bez vlivu lidského posouzení s právními účinky pro subjekty údajů.
• Právo na omezení zpracování
Subjekt údajů má do doby vyřešení podnětu právo na omezení zpracování, pokud bude popírat přesnost osobních údajů, důvody jejich zpracování nebo pokud podá námitku proti jejich zpracování, a to prostřednictvím e-mailu na elektronickou adresu poskytovatele.
• Právo na opravu nepřesných údajů
Subjekt údajů má právo na opravu nepřesných osobních údajů, které o něm bude provozovatel zpracovávat. Zákazník má rovněž povinnost oznamovat změny svých osobních údajů a doložit, že k takové změně došlo.
• Právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů
Subjekt údajů má právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/).
• Zpracování údajů z cookies
Shromažďování cookies soborů provádí poskytovatel za účelem poskytnutí služby a její aktivace.
Režim, kdy jsou shromažďovány cookies soubory o Zákazníkovi, je aktivován na základě souhlasu Zákazníka.
Údaje z cookies je možné zamezit nastavením webového prohlížeče. Povolení cookies souborů je však nezbytné pro spuštění služby. Při zamezení nastavení cookies nelze službu plně aktivovat.
• Právo na přístup k osobním údajům
které zahrnuje jednak právo získat od správce (poskytovatele):
• informace o účelech zpracování, kategoriích dotčených osobních údajů, příjemcích, kterým osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny, plánované době zpracování, o existenci práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se subjektu údajů nebo omezení jejich zpracování nebo vznést námitku proti tomuto zpracování, právu podat stížnost u dozorového úřadu, o veškerých dostupných informacích o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od subjektu údajů, skutečnosti, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování, o vhodných zárukách při předání údajů mimo EU,
• v případě, že nebudou nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob i kopii osobních údajů.
• potvrzení, zda zpracovává osobní údaje,
Shora uvedené informace a sdělení poskytne poskytovatel bezplatně. V případě opakované žádosti bude poskytovatel oprávněn za kopii osobních údajů účtovat přiměřený poplatek.
Právo na potvrzení o zpracování osobních údajů a na informace bude možné uplatnit prostřednictvím e-mailu na elektronickou adresu poskytovatele.
• Právo na oznámení opravy, výmazu nebo omezení zpracování
Subjekt údajů má právo na oznámení ze strany Provozovatele v případě opravy, výmazu nebo omezení zpracování osobních údajů. Dojde-li k opravě nebo výmazu osobních údajů, bude poskytovatel informovat jednotlivé příjemce, s výjimkou případů, kdy se to ukáže jako nemožné nebo to vyžaduje nepřiměřené úsilí.
• Právo na přenositelnost osobních údajů
Subjekt údajů má právo na přenositelnost údajů, které se ho týkají a které poskytl správci, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo požádat správce o předání těchto údajů jinému správci.
V případě, že by výkonem tohoto práva mohlo dojít k nepříznivému dotčení práv a svobod třetích osob, nelze žádosti vyhovět.
Pokud poskytovateli v souvislosti poskytováním služby nebo na základě souhlasu poskytne subjekt údajů osobní údaje a jejich zpracování se provádí automatizovaně, má právo od poskytovatele získat takové údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Bude-li to technicky proveditelné, lze údaje předat i správci určenému subjektem údajů, bude-li řádně určena osoba jednající za příslušného správce a bude možné ji autorizovat.
• Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů
Subjekt údajů má právo vznést námitku proti zpracování jeho osobních údajů.
V případě, že zpracovatel neprokáže, že existuje závažný oprávněný důvod pro zpracování, který převažuje nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, zpracovatel zpracování na základě námitky ukončí bez zbytečného odkladu. Námitku je možné uplatnit prostřednictvím e-mailu na elektronickou adresu poskytovatele.
• Právo na odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů
Souhlas se zpracováním osobních údajů pro marketingové a obchodní účely je možné kdykoliv odvolat. Odvolání je zapotřebí učinit výslovným, srozumitelným a určitým projevem vůle, a to např. prostřednictvím e-mailu na elektronickou adresu poskytovatele.
i) Obchodní sdělení
Obchodní sdělení jsou zasílány buď na kontakty zákazníka na základě oprávněného zájmu provozovatele, a to jen do doby, než vysloví zákazník nesouhlas, nebo na základě výslovného souhlasu se zpracováním osobních údajů pro marketingové a obchodní účely. V případě, že zákazník nemá zájem o zasílání těchto informací, může provést odhlášení své emailové adresy z tohoto odběru nebo jej na žádost odhlásí přímo poskytovatel.
Vyloučení odpovědnosti
S výjimkou garancí uvedených v těchto obchodních podmínkách je služba poskytována bez jakýchkoliv dalších záruk.
Poskytovatel zákazníkovi neodpovídá za jakoukoli přímou či nepřímou újmu či škodu, která Zákazníkovi vznikne v souvislosti s používáním služby, obsahu poskytovatele, např. z důvodu dočasného omezení, nedostupnosti či nefunkčnosti Služeb, zrušení Uživatelského účtu, výskytu chyb ve fungování a výpočtech při poskytování Služeb, jakož i z důvodu ztráty uložených dat či jiné skutečnosti související s užíváním Služeb, leda že by pracovník poskytovatele úmyslně nebo z hrubé nedbalosti porušil své povinnosti. Zejména poskytovatel neodpovídá zákazníkovi za škodu v případě porušení povinností ze strany Zákazníka, např. pokud se jedná o ochranu hesla a přístupových údajů k uživatelskému účtu, a dále při poskytnutí nesprávných, nepřesných či neúplných údajů o zákazníkovi při registraci. Zákazník je povinen si chránit své heslo, nepřihlašovat se v nezabezpečené síti a neinstalovat klientskou aplikaci na nezabezpečené zařízení.
Poskytovatel dále zákazníkovi neodpovídá za jakoukoliv přímou či nepřímou škodu, která zákazníkovi vznikne v souvislosti s nedoručením emailu či doručením poškozeného či neúplného emailu.
Komunikace a doručování
• Veškerá komunikace mezi poskytovatelem a zákazníkem může být uskutečňována buď písemně, nebo emailem. Komunikace ze strany poskytovatele ve vztahu k jednomu či více zákazníkům může být poskytovatelem uskutečněna rovněž formou zveřejnění určitého sdělení prostřednictvím internetových stránek poskytovatele. Při použití některého se shora uvedených způsobů komunikace se má za to, že byla zachována písemná forma.
• Pro vyloučení pochybností a zajištění právní jistoty se smluvní strany dohodly, že na doručování písemné korespondence adresované druhé smluvní straně doporučenou poštou se užije fikce doručení tak, že jakákoliv listovní zásilka odeslaná druhé smluvní straně formou doporučené zásilky prostřednictvím České pošty, s.p., se považuje za doručenou desátým pracovním dnem ode dne jejího odeslání, nedojde-li k faktickému doručení Českou poštou, s.p. nebo osobnímu předání dříve. Den odepření přijetí zásilky se považuje za den jejího doručení.
Závěrečná ustanovení
• Smluvní strany se dohodly, že veškeré právní vztahy vzniklé v souvislosti se smlouvou a těmito Obchodními podmínkami se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů.
• Volba práva. Veškeré právní vztahy vznikající (či které v budoucnu vzniknou) mezi poskytovatelem na straně jedné a zákazníkem na straně druhé v souvislosti s poskytováním služby se řídí právním řádem České republiky.
Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
• Účinnost změn obchodních podmínek. Jakékoliv změny těchto obchodních podmínek nabývají účinnosti dnem určeným poskytovatelem, avšak ve vztahu ke každému zákazníkovi pouze v případě, že zákazník s takovou změnou projeví souhlas. Za projevení souhlasu ze strany zákazníka se považuje buď kliknutí na příslušné tlačítko vyjadřující souhlas se změnou obchodních podmínek, nebo pokračování v používání služeb ze strany zákazníka i po datu určeném poskytovatelem jako datum účinnosti změny obchodních podmínek. Pokud zákazník se změnami nesouhlasí, je povinen zdržet se užívání služby po datu určeném poskytovatelem jako datum účinnosti změny obchodních podmínek. Pro vyloučení pochybností strany prohlašují, že zákazník, který se již v minulosti zaregistroval v rámci užívání služby přede dnem účinnosti těchto obchodních podmínek a nadále na základě původní registrace užívá službu, stává se bez dalšího zákazníkem dle těchto smluvních podmínek a má za to, že provedl registraci.
• Tyto obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce, česká verze je rozhodující i v případě, že bude vyhotoven překlad těchto smluvních podmínek do jiného jazyka.
• Prorogační doložka: Veškeré spory mezi zákazníkem a poskytovatelem vzniklé v souvislosti s poskytováním služby na základě těchto obchodních podmínek budou s konečnou platností řešeny v občanském soudním řízení obecnými soudy České republiky, a okresním soudem v Ostravě, případně soudy jemu nadřízenými.
• Účinnost. Toto znění obchodních podmínek nabývá účinnosti dnem 1. 9. 2023.